freelance seo

Det er ikke en hemmelighed – der findes et hav af forskellige SEO-bureauer og specialister derude. Det kan med andre ord være en udfordring at finde den rette samarbejdspartner til netop din virksomhed. Jeg har derfor samlet nogle tips, som måske kan hjælpe dig lidt på vej, uanset om du foretrækker selvstændige freelancere ligesom mig eller bureauer.

10 tips til, hvordan du finder den rette specialist til din virksomhed:

  • Faglig integritet: Find en SEO-konsulent, der forstår, at du ikke er ekspert i SEO. Det er konsulentens ansvar at guide og rådgive dig professionelt og ærligt. Finder du senere ud af, at specialisten fx ikke har udfyldt din metadata, er det ikke din egen skyld, “fordi du ikke bad dem om det!”.
  • Kritik: En god SEO-specialist skal turde at være kritisk, hvis din hjemmeside ikke lever op til Googles retningslinjer eller hvis din webshop ikke konverterer. Professionel ærlighed er vigtigt (og voksent!).
  • Unødvendig afrapportering: Pas på med bureauer, der bruger for meget tid på afrapportering i stedet for konkret SEO-arbejde. Tonsvis af afrapportering giver dig ikke bedre placeringer på Google.
  • Ærlighed: Vælg en samarbejdspartner, der rådgiver ærligt og skræddersyr en SEO-strategi, der passer til dine behov. En one-size-fits-all-løsning findes ikke.
  • Faglig dedikation: Brænder din SEO-specialist for faget og følger vedkommende løbende op? En god specialist er ærekær omkring sit arbejde og følger selv op, så du får mest muligt ud af din SEO-investering.
  • Opmærksomhed: Undersøg, om bureauet giver nok opmærksomhed til dig som kunde. Hos mange bureauer bliver du én blandt mange, særligt hvis du er en mindre kunde.
  • Kommunikation: Kan specialisten forklare SEO-terminologien på en forståelig måde uden at tale ned til dig? Der findes nemlig et hav af forkortelser i markedsføringsbranchen, men tingene kan godt forklares uden forkortelserne.
  • Kemi & tillid: Et godt samarbejde kræver ærlighed, ordentlig kommunikation og god kemi.
  • Pris: Kvalitet koster, men dårlig SEO kan ende med at koste dig dobbelt. Invester i en god konsulent, så du undgår spild af tid og penge.
  • Omdømme: Tjek referencer og anmeldelser, inden du træffer dit valg. Men vær kritisk, for bureauerne og konsulenter kan godt “snyde lidt”, når det kommer til anmeldelser. Undersøg i stedet, hvad andre kunder siger om den pågældende konsulent eller bureau.

 

Forhåbentlig har mine råd rustet dig til at vælge den rigtige SEO-specialist, der kan hjælpe dig med at nå dine digitale mål og skabe vækst for din virksomhed.

Du kan læse mere om SEO her

error: Indholdet er beskyttet !